tisdag 11 september 2018

MH i Kind Svenljunga 9 september

MH för Vallarjäntans Dark Lady, Vallarjäntans Cappis och Almlieds Quavat

Alla tre gjorde fina MH  Quavat och Cappis MH är upplagda på Youtube av Carina/Cajo
https://www.youtube.com/watch?v=ZxOUM01trE0&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=aSL1T96xaYw&feature=youtu.be

och jag lägger upp Bullens (Dark Lady) film  på youtube om jag lyckas redigera annars lägger jag bara upp filmen med spökena på henne. Bullen var så duktig men jag avstod skottprovet på henne för hon var väldigt trött efter spökena. Det kan jag göra någon annan gång eller inte. Hon är ju inte rädd för skott, åska eller smällare och jag tänker inte tävla bruks med henne. Går man in på www.skk.se och väljer avelsdata och skriver in hundens namn kan man snart se MH-resultatet som spindeldiagram = intressant




Gödalens Jill var också anmäld till MH men började löpa dagen innan och då är den portning. En löptik kan förvirra hanarna och själv kan hon vara påverkad mentalt så resultatet blir missvisande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar